המועצה > חדשות ועדכונים > תחקירים

תחקירים

תאריך: 29/04/2010

57.6% מציבור הצרכנים מעדיף לשלם סכום נוסף של כסף,  ולטוס בחברת תעופה שנתיבי הטיסה שלה לא עוברים  מעל מדינה עוינת.

מבדיקת המועצה לצרכנות באתרי חברות תעופה זרות,  עלה כי רבות מהן מפעילות קווי תעופה העוברים מעל מדינות עוינות. לאור ממצאים אלה,  בקשה המועצה לברר האם ציבור הצרכנים בישראל מודע למצב זה, והאם מידע זה היה משפיע על החלטתו להעדיף חברת תעופה ישראלית על פני חברה זרה.
מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות  באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בחודש אוגוסט 2009, בקרב מדגם ארצי מייצג של 500 נשאלים, נמצא כי מעל 51% מהנשאלים לא ידעו כי חברות תעופה זרות, המפעילות קווי תעופה לישראל או ממנה (בטיסות המשך) עוברות מעל מדינות עוינות.

עוד עולה מהסקר כי כ 54% ציינו כי העובדה שנתיב הטיסה של חברת תעופה הטסה לישראל או ממנה, עובר מעל מדינה עוינת, הייתה משפיעה על החלטתם לרכוש את כרטיס הטיסה מחברה זרה, גם אם מחיר כרטיס הטיסה היה יקר יותר (57.6% ).
מהסקר עולה כי ציבור הצרכנים מעוניין לקבל מידע על נתיבי הטיסה , ו- 83% מהנשאלים מאמינים כי תפקידו של סוכן הנסיעות הוא לעדכן אותו בנתיב הטיסה, כולל מעבר מעל מדינות עוינות, גם אם הצרכן לא שואל על כך.